Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak dopunjavanja)
1. Dopuni sledeću rečenicu:
Evaluacija koja se obavlja
unutar određene grupe ili odeljenja i gde su evaluatori nastavnici u školi je
_____________________.
Očekivani odgovor: interna evaluacija
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
pogrešan odgovor i kada ne odgovori – 0.
Saznajni nivo: Znanje
|
||||||||||||||
Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak sparivanja)
2. Spojite funkcije sa odgovarajućim
pristupom proveravanju, ocenjivanju i evaluaciji.
__ Utvrđivanje
uzroka ponavljanja teškoća u učenju
__ Ocenjivanje
učenika na kraju nastavne jedinice, semestra ili škole
__ Utvđivanje
prisustva ili odsustva neophodnih veština.
__ Povratna
informacija učenika i nastavnika o napredovanju učenika u nastavi
a) dijagnostički pristup
b) formativni
c) sumativni
Očekivani odgovor: a, c, a, b
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod,
netačan -0,5 bod. Ukupno: 2.
Saznajni nivo: Analiza
|
||||||||||||||
Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak sparivanja)
3. Rangirajte korake evaluacije nastave.
Očekivani odgovor: d, b, e, g, a, f, c
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod,
netačan -0,5 bod. Ukupno: 3,5.
Saznajni nivo: Evaluacija
|
||||||||||||||
Evaluacija procesa i proizvoda e-nastave i e-učenja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)
4. Izaberi najpotpuniju definiciju:
a) Kod spoljašnje evaluacije
evaluatori evaluiraju, odnosno prate
druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske
situacije.
b) Kod spoljašnje evaluacije
evaluatori vrednuju druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge
školske situacije.
c) Kod spoljašnje evaluacije
evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere
vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
d) Kod spoljašnje evaluacije
evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere
vaspitno-obrazovnog procesa u školi.
Očekivani odgovor: c) Kod spoljašnje evaluacije
evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere
vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
pogrešan 0 bodova.
Saznajni nivo: Analiza
|
||||||||||||||
Evaluacija procesa i proizvoda e-nastave i e-učenja
(zadatak dopunjavanja)
5. Dopuniti definiciju:
Evaluacija
obrazovnih veb stranica, posebno evaluacija obrazovnih stranica, veoma je
važna je sadržaji i način organizacije stranica formiraju i znanja, ali i
svest, opredeljenja, stavove
____________, a posebno ____________.
Očekivani odgovor: korisnika, e-učenika
Broj bodova: Svaki tačan odgovor nosi 1
bod. Ako učenik pogreši ili ne da odgovor, ne dobija nijedan bod (0).
Saznajni nivo: Primena
|
||||||||||||||
Kontinuirano praćenje napredovanja učenika
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)
6. Zaokruži slovo ispred najtačnijeg odgovora:
a) Često
merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina
učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme
i isti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
b) Često
merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina
učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme
i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
c) Često
merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da grupa učenika
u učionici bude obuhvaćena, a istovremeno da različite nastavne teme i
različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
d) Često
merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina
učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme
i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
Očekivani
odgovor: d) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili
većina učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite
nastavne teme i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
pogrešan 0 bodova.
Saznajni nivo: Znanje
|
||||||||||||||
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak dopunjavanja)
7. Dopuni sledeću rečenicu:
Dokimologija je najopštiji naučni sistem o ocenjivanju
koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja procesa kakvi su procenjivanje,
ocenjivanje, praćenje i vrednovanje ______________ aktivnosti.
Očekivani odgovor: vaspitno-obrazovnih
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
pogrešan odgovor i kada ne odgovori – 0.
Saznajni nivo: Znanje
|
||||||||||||||
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim ogovorom)
8. Izdvoj najpotpuniju definiciju dokimologije:
a) Dokimologija je deo
pedagoške psihologije koja se bavi proučavanjem procesa ispitivanja i
ocenjivanja.
b) Dokimologija je nauka čiji
je osnovni predmet ocenjivanje i ocena.
c) Dokimologija je najopštiji
naučni sistem o ocenjivanju koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja
procesa.
d) Dokimologija je naučna
disciplina koja istražuje najprikladnije načine i postupke prosuđivanja i
ocenjivanja.
Očekivani odgovor: c) Dokimologija je najopštiji
naučni sistem o ocenjivanju koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja
procesa.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod.
Saznajni nivo: Analiza
|
||||||||||||||
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak sparivanja)
9. Proceniti da li navedene aktivnosti
pripadaju primarnoj ili sekundarnoj nameni ocenjivanja:
__obezbeđivanje nastavnicima informacija
o percepciji i reakcijama učenika prema realizovanom sadržaju i strukturi
modula
__uputstva nastavniku o tome kako
i koliko su učenici postigli predviđene ishode, u kom stepenu i na koji način
su usvojili sadržaje modula
__unapređivanje učenja
__obezbeđivanje dijagnostičkih informacija nastavnicima o teškoćama koje učenici imaju u usvajanju sadržaja i sugerisanje dodatnih aktivnosti koje je potrebno uvesti za unapređenje realizacije
a) primarna namena ocenjivanja
b) sekundarna namena ocenjivanja
Očekivani odgovor: b, b, a, b
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod,
netačan -0,5 bod. Ukupno: 2.
Saznajni nivo: Evaluacija
|
||||||||||||||
Kontinuirano praćenje napredovanja učenika
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)
10. Zaokruži slovo ispred najtačnijeg odgovora:
Kriterijski
obrazac je:
a) nekoliko reakcija koje se
logički i funkcionalno mogu povezati i predstavljaju odgovor na kriterijski
obrazac
b) kontrolni mehanizam koji
usmerava proces učenja i odrđuje šta se u određenoj nastavnoj situaciji traži
c) proces koji obuhvata
testiranje, merenje i evaluaciju i vodi donošenju pedagoških odluka
Očekivani odgovor: b) kontrolni mehanizam koji
usmerava proces učenja i odrđuje šta se u određenoj nastavnoj situaciji traži
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod.
Saznajni nivo: Analiza
|
||||||||||||||
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak sparivanja)
11. Povežite nivoe znanja SOLO taksonomije sa
odgovarajućim opisima ishoda.
__Jednostrukturalni
__Višestruktural
__
Odnosni / relacioni
__Generalizovani apstrahujući nivo
Očekivani odgovor: 3, 4, 5, 1, 2
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod,
netačan -0,5 bod. Ukupno: 2,5.
Saznajni nivo: Shvatanje
|
||||||||||||||
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak dopunjavanja)
12. Dopuni sledeću rečenicu:
Određivanje kriterijuma obuhvata određivanje nivoa
i kvaliteta znanja i veština koje učenik usvaja u nastavnom procesu, na osnovu
postavljenih ciljeva i ___________ nastave.
Očekivani odgovor: ishoda
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
pogrešan odgovor i kada ne odgovori 0.
Saznajni nivo: Znanje
|
||||||||||||||
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak sparivanja)
13. Označi koji repertoar
instrumenata odgovara kojoj proceduri ocenjivanja.
Očekivani odgovor: 2, 1, 1, 2
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 boda,
netačan -0,5. Ukupno 2.
Saznajni nivo: znanje
|
||||||||||||||
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)
14. Zaokruži slovo ispred najpotpunijeg odgovora:
a)
Samoocenjivanje
je pre svega namenjeno da učenici prate i ocenjuju napredak u učenju i
omogućava široko sagledavanje i ocenjivanje procesa učenja.
b)
Samoocenjivanje
nam omogućuje da učimo efikasnije i uči nas da budemo odgovorni ya sopstveno
učenje.
c)
Samoocenjivanje
nam omogućuje da učestvujemo u kreiranju kriterijuma ocenjivanja, i da učimo
iz procesa ocenjivanja.
Očekivani odgovor: a) Samoocenjivanje
je pre svega namenjeno da učenici prate i ocenjuju napredak u učenju i
omogućava široko sagledavanje i ocenjivanje procesa učenja
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod.
Saznajni nivo: shvatanje
|
||||||||||||||
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)
15. Zaokruži slovo ispred najpotpunijeg odgovora:
a)
Rad
učenika za portfolio predstavlja odsustvo napredka učenika.
b)
Rad
za portfolio podstiče najveće domete učenika i njegovog napredka.
c)
Izbor
rada za portfolio proističe iz cilja da se sagledaju najbolji radovi učenika.
Očekivani odgovor: b) Rad za portfolio podstiče najveće domete
učenika i njegovog napredka.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod.
Saznajni nivo: primena
|
||||||||||||||
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak dopunjavanja)
16. Dopuniti sledeću definiciju:
Svrsishodan
i sistematičan proces sakupljanja radova učenika i ocenjivanje ostvarenosti
bazičnih zadataka i ishoda nastavnog procesa naziva se .
Očekivani odgovor: portfolio ocenjivanje
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod.
Saznajni nivo: znanje
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)
17. Dopuni sledeću rečenicu:
Ponekad
nazivani i nastavni testovi, jesu testovi pomoću kojih se određuje koliko je znanja
pojedinac stekao kroz određenu aktivnost ili određeni period učenja su
______________.
Očekivani odgovor: testovi znanja
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan
odgovor i kada ne odgovori 0
Saznajni nivo: Znanje
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)
18. Povežite
metrijske karakteristike testa sa njihovim značenjem.
Očekivani odgovor: 4, 1, 5, 2, 3
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 boda,
netačan -0,5 boda, ukupno: 2,5
Saznajni nivo: Shvatanje
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog
izbora sa najboljim odgovorom)
19. Označite tvrdnju koja ne predstavlja prednost
proveravanja i ocenjivanja znanja testovima znanja:
a) Zadaci na testu znanja su isti za sve učenike, te su učenici u istom
položaju.
b) Test omogućava veću objektivnost ocenjivanja jer isključuje one
osobine učenika koje nisu predmet školskog ocenjivanja; pravilno formulisan
test znanja ispituje isključivo znanje učenika.
c) Omogućavaju proveravanje i ocenjivanje znanja celog odeljenja, što
obezbeđuje visok stepen ekonomičnosti jer proveravanje i ocenjivanje
testovima znanja je ekonomičniji postupak od klasičnih načina ispitivanja
znanja
d) Isključena je mogućnost da nastavnik postavlja učeniku dopunska
pitanja.
e) Svi učenici imaju iste uslove rada i isto vreme da iskažu svoje
znanje.
Očekivani odgovor: d) Isključena je mogućnost
da nastavnik postavlja učeniku dopunska pitanja.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan -1 bod, ukupno 1 bod
Saznajni nivo: Analiza
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog
izbora sa najboljim odgovorom)
20. Izabrati tačan iskaz:
a)
Zadaci otvorenog oblika su zadaci višestrukog izbora
b) Zadaci
otvorenog oblika su zadaci uređivanja
c) Zadaci
otvorenog oblika su esejski zadaci
d) Zadaci otvorenog oblika su
zadaci alternativnog izbora
Očekivani odgovor: c) Zadaci otvorenog oblika su
esejski zadaci
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod,
netačan 0 bodova, ukupno 1 bod
Saznajni nivo: Evaluacija
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)
21. Povežite vrste zadataka zatvorenog oblika sa
oblikom koju mogu imati u testu.
Očekivani odgovor: 3, 2, 1, 4
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0.5 boda,
netačan -0.5 boda, ukupno 2 boda,
Saznajni nivo: Primena
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)
22. Povezati aktivnosti sa fazama kojima
pripadaju.
Očekivani odgovor: 2, 3, 2, 3, 1, 1, 2, 1, 3
Broj bodova: Za svaki tačan 0,5 boda, netačan -0,5. Ukupno 4,5
Saznajni nivo: Primena
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)
23. Dopuni sledeću rečenicu:
Provera postignuća pomoću računara može se
realizovati pomoću ____________ i integrisanih rešenja.
Očekivani odgovor: samostalnih programa
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan
odgovor i kada ne odgovori 0
Saznajni nivo: znanje
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog
izbora sa najboljim odgovorom)
24. Prepoznaj objektivne
karakteristike testa:
a)
Ukazuje na individualne razlike
b)
Pri uzastopnom merenju istih veličina dobijaju se iste ili slične veličine
c)
Rezultat zavisi od stečenog znanja ispitanika
d)
Zadatak meri ono što je bila namera da izmeri
Očekivani odgovor: c) Rezultat zavisi od
stečenog znanja ispitanika
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod, pogrešan
odgovor i kada ne odgovori 0.
Saznajni nivo: Sinteza
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)
25. Dopuni sledeću rečenicu:
Sukcesivno
postavljanje zadataka čiji izbor zavisi od uspeha na prethodnom zadatku je
suština ________________.
Očekivani odgovor: adaptivnog testiranja
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod, pogrešan
odgovor i kada ne odgovori 0.
Saznajni nivo: Sinteza
|
||||||||||||||
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)
26. Dopuni sledeću rečenicu:
Test
koji odgovara objektivnim materijalno-ekonomskim uslovima i može se više puta
upotrebiti ima karakteristiku _________________.
Očekivani odgovor: ekonomičnosti i
pristupačnosti
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod,
pogrešan 0.
Saznajni nivo: Primena
|
Originalno rešenje zadatka nalazi se na sledećoj strani http://e-lab.ftn.kg.ac.rs/moodle/mod/forum/discuss.php?d=4428
Нема коментара:
Постави коментар