Kreiranje TZ/NZOT

Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak dopunjavanja)

1.   Dopuni sledeću rečenicu:

Evaluacija koja se obavlja unutar određene grupe ili odeljenja i gde su evaluatori nastavnici u školi je _____________________.

Očekivani odgovor: interna evaluacija
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori – 0.
Saznajni nivo: Znanje           
Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak sparivanja)
2.   Spojite funkcije sa odgovarajućim pristupom proveravanju, ocenjivanju i evaluaciji.

__ Utvrđivanje uzroka ponavljanja teškoća u učenju
__ Ocenjivanje učenika na kraju nastavne jedinice, semestra ili škole
__ Utvđivanje prisustva ili odsustva neophodnih veština.
__ Povratna informacija učenika i nastavnika o napredovanju učenika u nastavi

a) dijagnostički pristup
b) formativni
c) sumativni
  

Očekivani odgovor: a, c, a, b
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod, netačan -0,5 bod. Ukupno: 2.
Saznajni nivo: Analiza
Evaluacija u pedagoškim procesima
(zadatak sparivanja)

3.   Rangirajte korake evaluacije nastave.


1.    __
a. prikupljanje evaluativnih podataka (način određen metodom)
2.    __
b. izbor pokazatelja kvaliteta nastave
3.    __
c. primena rezultata evaluacije radi unapređenja nastavne prakse
4.    __
d. određivanje ciljeva evaluacije
5.    __
e. izbor metoda i tehnika evaluacije
6.    __
f. obrada rezltata i izveštavanje
7.    __
g. operacionalizacija pokazatelja kvaliteta nastave







Očekivani odgovor: d, b, e, g, a, f, c
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod, netačan -0,5 bod. Ukupno: 3,5.
Saznajni nivo: Evaluacija
Evaluacija procesa i proizvoda e-nastave i e-učenja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)


4.   Izaberi najpotpuniju definiciju:

a) Kod spoljašnje evaluacije evaluatori evaluiraju, odnosno prate  druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
b) Kod spoljašnje evaluacije evaluatori vrednuju druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
c) Kod spoljašnje evaluacije evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
d) Kod spoljašnje evaluacije evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi.

Očekivani odgovor: c) Kod spoljašnje evaluacije evaluatori evaluiraju, odnosno prate, mere i vrednuju druge aktere vaspitno-obrazovnog procesa u školi i druge školske situacije.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan 0 bodova.
Saznajni nivo: Analiza
Evaluacija procesa i proizvoda e-nastave i e-učenja
(zadatak dopunjavanja)

5.   Dopuniti definiciju:

Evaluacija obrazovnih veb stranica, posebno evaluacija obrazovnih stranica, veoma je važna je sadržaji i način organizacije stranica formiraju i znanja, ali i svest,  opredeljenja, stavove ____________, a posebno ____________.

Očekivani odgovor: korisnika, e-učenika
Broj bodova: Svaki tačan odgovor nosi 1 bod. Ako učenik pogreši ili ne da odgovor, ne dobija nijedan bod (0).
Saznajni nivo: Primena
Kontinuirano praćenje napredovanja učenika
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

6.   Zaokruži slovo ispred najtačnijeg odgovora:

a) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme i isti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
b) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
c) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da grupa učenika u učionici bude obuhvaćena, a istovremeno da različite nastavne teme i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
d) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.

Očekivani odgovor: d) Često merenje postignuća učenika zahteva postupke koji obezbeđuju da svi ili većina učenika u učionici budu obuhvaćeni, a istovremeno da različite nastavne teme i različiti nivoi postignuća budu praćeni i mereni.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan 0 bodova.
Saznajni nivo: Znanje
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak dopunjavanja)

7.   Dopuni sledeću rečenicu:

Dokimologija je najopštiji naučni sistem o ocenjivanju koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja procesa kakvi su procenjivanje, ocenjivanje, praćenje i vrednovanje ______________ aktivnosti.

Očekivani odgovor: vaspitno-obrazovnih
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori – 0.
Saznajni nivo: Znanje
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim ogovorom)

8.   Izdvoj najpotpuniju definiciju dokimologije:

a) Dokimologija je deo pedagoške psihologije koja se bavi proučavanjem procesa ispitivanja i ocenjivanja.
b) Dokimologija je nauka čiji je osnovni predmet ocenjivanje i ocena.
c) Dokimologija je najopštiji naučni sistem o ocenjivanju koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja procesa.
d) Dokimologija je naučna disciplina koja istražuje najprikladnije načine i postupke prosuđivanja i ocenjivanja.

Očekivani odgovor: c) Dokimologija je najopštiji naučni sistem o ocenjivanju koji integriše psihološka i pedagoška proučavanja procesa.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod.
Saznajni nivo: Analiza
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak sparivanja)

9.   Proceniti da li navedene aktivnosti pripadaju primarnoj ili sekundarnoj nameni ocenjivanja:

__obezbeđivanje nastavnicima informacija o percepciji i reakcijama učenika prema realizovanom sadržaju i strukturi modula
__uputstva nastavniku o tome kako i koliko su učenici postigli predviđene ishode, u kom stepenu i na koji način su usvojili sadržaje modula
__unapređivanje učenja
__obezbeđivanje dijagnostičkih informacija nastavnicima o teškoćama koje učenici imaju u usvajanju sadržaja i sugerisanje dodatnih aktivnosti koje je potrebno uvesti za unapređenje realizacije

      a) primarna namena ocenjivanja
      b) sekundarna namena ocenjivanja


Očekivani odgovor: b, b, a, b
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod, netačan -0,5 bod. Ukupno: 2.
Saznajni nivo: Evaluacija
Kontinuirano praćenje napredovanja učenika
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

10.   Zaokruži slovo ispred najtačnijeg odgovora:

Kriterijski obrazac je:

a) nekoliko reakcija koje se logički i funkcionalno mogu povezati i predstavljaju odgovor na kriterijski obrazac
b) kontrolni mehanizam koji usmerava proces učenja i odrđuje šta se u određenoj nastavnoj situaciji traži
c) proces koji obuhvata testiranje, merenje i evaluaciju i vodi donošenju pedagoških odluka

Očekivani odgovor: b) kontrolni mehanizam koji usmerava proces učenja i odrđuje šta se u određenoj nastavnoj situaciji traži
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod.
Saznajni nivo: Analiza
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak sparivanja)

11.   Povežite nivoe znanja SOLO taksonomije sa odgovarajućim opisima ishoda.


1. Odgovor daje obuhvatan koncept koji objašnjava različite izolovane podatke koje višestrukturalni odgovor sadrži, ali se ipak drži unutar već predavanih koncepcija.
2. Generalizacija izvan granica polja u centru pažnje.
3. Učenik navodi samo prvi (ne uvek i bitan) aspekt koga se seti.
4. Svi odgovori mogu da budu podjednako tačni, a ipak i međusobno nedosledni.
5. Dva odgovora na ovom nivou mogu da daju istu količinu informacija, ali ne uspevaju da se povežu i stoga dolaze do različitih zaključaka.

__ Prestrukturalni
__Jednostrukturalni
__Višestruktural
__ Odnosni / relacioni
__Generalizovani apstrahujući nivo

Očekivani odgovor: 3, 4, 5, 1, 2
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 bod, netačan -0,5 bod. Ukupno: 2,5.
Saznajni nivo: Shvatanje
Dokimološko oblikovanje evaluacije učenja i nastave
(zadatak dopunjavanja)

12. Dopuni sledeću rečenicu:

Određivanje kriterijuma obuhvata određivanje nivoa i kvaliteta znanja i veština koje učenik usvaja u nastavnom procesu, na osnovu postavljenih ciljeva i ___________ nastave.

Očekivani odgovor: ishoda
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori  0.
Saznajni nivo: Znanje
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak sparivanja)

13. Označi koji repertoar instrumenata odgovara kojoj proceduri ocenjivanja.

__ Završni ispiti
1.   Ocenjivanje posmatranjem
2.   Ocenjivanje ispitivanjem

__ Simulacija
__ Dnevnik učenikovog rada
__ Praktična realizacija

Očekivani odgovor: 2, 1, 1, 2
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 boda, netačan -0,5. Ukupno 2.
Saznajni nivo:  znanje
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

14. Zaokruži slovo ispred najpotpunijeg odgovora:

a)         Samoocenjivanje je pre svega namenjeno da učenici prate i ocenjuju napredak u učenju i omogućava široko sagledavanje i ocenjivanje procesa učenja.
b)        Samoocenjivanje nam omogućuje da učimo efikasnije i uči nas da budemo odgovorni ya sopstveno učenje.
c)         Samoocenjivanje nam omogućuje da učestvujemo u kreiranju kriterijuma ocenjivanja, i da učimo iz procesa ocenjivanja.

Očekivani odgovor: a) Samoocenjivanje je pre svega namenjeno da učenici prate i ocenjuju napredak u učenju i omogućava široko sagledavanje i ocenjivanje procesa učenja
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod.
Saznajni nivo:  shvatanje
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

15.  Zaokruži slovo ispred najpotpunijeg odgovora:

a)      Rad učenika za portfolio predstavlja odsustvo napredka učenika.
b)      Rad za portfolio podstiče najveće domete učenika i njegovog napredka.
c)      Izbor rada za portfolio proističe iz cilja da se sagledaju najbolji radovi učenika.

Očekivani odgovor: b) Rad za portfolio podstiče najveće domete učenika i njegovog napredka.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod.
Saznajni nivo:  primena
Metode i postupci proveravanja i ocenjivanja
(zadatak dopunjavanja)

16. Dopuniti sledeću definiciju:

Svrsishodan i sistematičan proces sakupljanja radova učenika i ocenjivanje ostvarenosti bazičnih zadataka i ishoda nastavnog procesa naziva se                                  .

Očekivani odgovor: portfolio ocenjivanje
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod.
Saznajni nivo:  znanje
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)

17.  Dopuni sledeću rečenicu:

Ponekad nazivani i nastavni testovi, jesu testovi pomoću kojih se određuje koliko je znanja pojedinac stekao kroz određenu aktivnost ili određeni period učenja su ______________.

Očekivani odgovor: testovi znanja
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori  0
Saznajni nivo: Znanje
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)

18. Povežite metrijske karakteristike testa sa njihovim značenjem.

__ Ekonomičnost i praktičnost
1. Pri uzastopnim merenjima istih veličina dobijaju se iste ili slične vrednosti.
__ Pouzdanost
2. Zadatak meri ono što je bila namera da izmeri.
__ Normiranost
3. Rezultati zavise od stečenog znanja ispitanika.
__ Valjanost
4. Test odgovara objektivnim materijalno-ekonomskim uslovima i može se više puta upotrebiti.
__ Objektivnost
5. Izražavanje rezultata brojčanim vrednostima razvrstanim u kategorije.

Očekivani odgovor: 4, 1, 5, 2, 3
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0,5 boda, netačan -0,5 boda, ukupno: 2,5
Saznajni nivo: Shvatanje
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

19.  Označite tvrdnju koja ne predstavlja prednost proveravanja i ocenjivanja znanja testovima znanja:

a) Zadaci na testu znanja su isti za sve učenike, te su učenici u istom položaju.
b) Test omogućava veću objektivnost ocenjivanja jer isključuje one osobine učenika koje nisu predmet školskog ocenjivanja; pravilno formulisan test znanja ispituje isključivo znanje učenika.
c) Omogućavaju proveravanje i ocenjivanje znanja celog odeljenja, što obezbeđuje visok stepen ekonomičnosti jer proveravanje i ocenjivanje testovima znanja je ekonomičniji postupak od klasičnih načina ispitivanja znanja
d) Isključena je mogućnost da nastavnik postavlja učeniku dopunska pitanja.
e) Svi učenici imaju iste uslove rada i isto vreme da iskažu svoje znanje.

Očekivani odgovor: d) Isključena je mogućnost da nastavnik postavlja učeniku dopunska pitanja.
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan -1 bod, ukupno 1 bod
Saznajni nivo: Analiza

Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

20. Izabrati tačan iskaz:

a) Zadaci otvorenog oblika su zadaci višestrukog izbora
b) Zadaci otvorenog oblika su zadaci uređivanja
c) Zadaci otvorenog oblika su esejski zadaci
d) Zadaci otvorenog oblika su zadaci alternativnog izbora

Očekivani odgovor: c) Zadaci otvorenog oblika su esejski zadaci
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, netačan 0 bodova, ukupno 1 bod
Saznajni nivo: Evaluacija
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)

21.  Povežite vrste zadataka zatvorenog oblika sa oblikom koju mogu imati u testu.

__ Alternativni izbor
1. Analiza relacija
__ Višestruki izbor
2. Jedan tačan odgovor
__ Zadaci povezivanja
3. Tačno / netačno zadaci
__ Zadaci uređivanja
4. Redosled postupaka

Očekivani odgovor: 3, 2, 1, 4
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 0.5 boda, netačan -0.5 boda, ukupno 2 boda,
Saznajni nivo: Primena
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak sparivanja)

22.  Povezati aktivnosti sa fazama kojima pripadaju.

__ Oblikovanje zadataka
1. pripremna faza izrade testa
2. konstrukciona faza izrade testa
3. završna faza izrade testa
__ Izbor potrebnog broja zadataka
__ Planiranje tipa zadatka
__ Pisanje potrebnih uputstava
__ Određivanje cilja testiranja
__ Formiranje tabele specifikacije
__Formulisanje ključa za svaki odgovor
__Određivanje sadržaja testa na osnovu ishoda
__ Grupisanje zadatka i određivanje redosleda pojavljivanja u testu

Očekivani odgovor: 2, 3, 2, 3, 1, 1, 2, 1, 3
Broj bodova: Za svaki tačan 0,5 boda,  netačan -0,5. Ukupno 4,5
Saznajni nivo: Primena
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)

23.  Dopuni sledeću rečenicu:

 Provera postignuća pomoću računara može se realizovati pomoću ____________ i integrisanih rešenja.

Očekivani odgovor: samostalnih programa
Broj bodova: Tačan odgovor nosi 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori  0
Saznajni nivo: znanje
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak višestrukog izbora sa najboljim odgovorom)

24. Prepoznaj objektivne karakteristike testa:

a) Ukazuje na individualne razlike
b) Pri uzastopnom merenju istih veličina dobijaju se iste ili slične veličine
c) Rezultat zavisi od stečenog znanja ispitanika
d) Zadatak meri ono što je bila namera da izmeri

Očekivani odgovor: c) Rezultat zavisi od stečenog znanja ispitanika
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori  0.
Saznajni nivo: Sinteza
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)

25. Dopuni sledeću rečenicu:

Sukcesivno postavljanje zadataka čiji izbor zavisi od uspeha na prethodnom zadatku je suština ________________.

Očekivani odgovor: adaptivnog testiranja
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod, pogrešan odgovor i kada ne odgovori  0.
Saznajni nivo: Sinteza
Testovi znanja i nizovi zadataka objektivnog tipa
(zadatak dopunjavanja)

26.  Dopuni sledeću rečenicu:

Test koji odgovara objektivnim materijalno-ekonomskim uslovima i može se više puta upotrebiti ima karakteristiku _________________.

Očekivani odgovor: ekonomičnosti i pristupačnosti
Broj bodova: Svaki tačan odgovor 1 bod, pogrešan 0.
Saznajni nivo: Primena


Originalno rešenje zadatka nalazi se na sledećoj strani http://e-lab.ftn.kg.ac.rs/moodle/mod/forum/discuss.php?d=4428

Нема коментара:

Постави коментар