Predmet istraživanja: Proučavanje emotivnih prepreka prilikom e-učenja, odnosno pozitivan ili negativan stav prema e-učenju.
Varijable:
- nezavisne varijable:
- Poreska uprava Finske,
- Stav ispitanika prema e-učenju.
- zavisna varijabla:
- pozitivan ili negativan uticaj
Metoda istraživanja: neeksperimentalno istraživanje
Instrumenti istraživanja:
- upitnik,
- skala pitanja,
- otvorena pitanja poslata preko e-mail-a.
Uzorak: Ukupno 354 ispitanika, svi ispitanici su zaposleni u Poreskoj upravi Finske. Od svih ispitanika 320 su pripadali ženskom polu, a 34 muškom i bili su između 23 i 63 godina starosti.
Rezultati: Koristeći faktorsku analizu sa rotacijom pronađena su 4 glavna faktora: anksioznost, zadovoljstvo, ponos i frustracije. Anksioznost i frustracije odražavaju negativan uticaj na e-učenje ( ispitanici su se bojali kursa), dok zadovoljstvo i ponos predstavljaju pozitivnu stranu e-učenja (novo iskustvo u učenju kao i ponos kad završe kurs).
Zaključak članka/rada: Rezultati ovog istraživanja pokazuju da emocije utiču na sam proces učenja, posebno elektronskog učenja. Neki ljudi ne vole ovakav način učenja, jer su, prosto navikli na tradicionalni pristup učenju ( face-to-face) i osećaju se neprijatno, čak i uplašeno prilikom isprobavalja e-učenja. Ispitivanje nam pokazuje na koji nacin ispitanici pokazuju svoje emocije prilikom e-učenja i šta zapravo te emocije znače. Pokazalo nam je koje su to negativne strane, a i pozitivne strane prilikom ispitivanja osoba koje su bila protiv takvog načina učenja.
Bibliografski zapis:
Sanna J, Pertti S (2010). Emotional obstacles for e-learning – a user psychological analysis. Preuzeto novembra 2012. godine sa sajta http://www.eurodl.org/index.php?p=archives&year=2010&halfyear=1&article=402
Originalno rešenje zadatka nalazi se na sledećoj strani: http://e-lab.ftn.kg.ac.rs/moodle/mod/wiki/view.php?id=15008


Нема коментара:
Постави коментар