13. фебруар 2013.

E-portfolio




Na ovom blogu ću vam predstaviti neke od mojih zadataka sa kursa Nastava i učenje u elektronskom obrazovanju.


Komentar: 

Kao prvi reprezentativni zadatak opredelila sam se za zadatak iz prve sedmice. Bavili smo se istraživanjem sadržaja o e-nastavi, što je pretstavljalo neko naše samostalno upoznavanje sa e-učenjem. Od nekoliko naslova izabrala sam „Emotivne prepreke za e-učenje – psihološka analiza korisnika “ i drugima predstavila da emocije imaju dosta uticaja na e-učenje i da one mogu stvoriti isto tako pozitivan kao i negativan stav prilikom e-učenju.


Komentar: 

Globalna mreža se iz sata u sat širi i pruža nam veliki spektar informacija. Ranije smo za traženje nekih informacija morali da provodimo sate i sate u biblioteci i prelistavamo razne knjige ne bi li došli do rešenja. 
Na osnovu teksta  "Procena sadržaja sa Interneta prema dimenzijam konstruktivizam-instruktivizam" napisan 2004. godine vršili smo istraživanje koliko je zastupljen konstruktivistički oblikovan  materijal na Internetu o e-učenju u odnosu na 2004. godinu. 



Komentar: 

Svim nastavnicima je cilj da šire znanje i da izvedu učenike na pravi put. Poznavajući stil učenja učenika, nastavik poboljšava kvalitet nastave, motiviše učenike na rad i učenje, pomaže im u savladavanju materije. Znajući na koji način svaki učenik uči nastavnik kreira plan i program nastave, pravi materijal za učenje prema karakteristikama svakog stila učenja, sastavlja testove. Ovako pripreljen materijal za učenje olakšava učenikov rad i učenje je kvalitetnje i produktivnije.


Komentar: 

Svi znamo da darovitoj deci treba posvetiti dodatnu pažnju, jer oni već znaju ono što se predaje na času i treba ih angažovati u nastavi. A šta je sa učenicima koji imaju smetnje u učenju, zar i njima ne treba posvećivati dodatnu pažnju? Učenici koji imaju problem sa disgrafijom idu u regularne škole. Međutim, zbog smetnje u učenju i pisanju osećaju se odbačeno. Svaki nastavnik bi trebalo angažovati svu decu u razredu da pomognu takvom detetu. Treba se setiti da je i Ajnštajn imao smetnje u učenju kao dete, konretno sa govorom, ali mu to nije smetalo da postane izvanredan naučnik.


Komentar: 

Jedan od forumskih zadataka na ovom kursu je bila i tema o ergonomskim preporukama. Činilo mi se da o toj temi, iz iskustva, znam sve, ali ipak neke detalje sam kroz ovo istraživanje saznala. Veoma je bitno ispuniti sve preporuke za pravilno oblikovanje okruženja za e-učenje. Na taj način nam je olakšan rad, na priimer moja tastatura nije bila po ovom standardu, a ja sam mislila da mi odgovara. Nakon ovog rada zamenila sam tastaturu i uvidela koliko mi je olakšan rad.



Komentar:

Zadatak kreiranja TZ/NZOT je bio najzanimljiviji ali i najzahtevniji zadatak na ovom kursu (naravno govorim u isključivo u svoje ime). Zadatak smo radili po grupama od tri člana, a test je pravljen na osnovu e-materijala za devetu secmicu. Zadatak smo tek iz drugog puta uspešno obavili, ali na greškama se uči, pa smo tako i mi. Morali smo dosta truda da uložimo u ostvarenje ovog zadatka, ali dobra organizacija tima i odlična saradnja je pomogla da savladamo prepreke i ne samo da uspešno obavimo zadatak već i da naučimo profesorski deo posla u vezi sastavljanja testova znanja.





Нема коментара:

Постави коментар